El blog Nosolosig, que comparteix informació sobre Teconologies de la Informació Geogràfica, va publicar, el passat 8 de gener, un article interessant sobre quins criteris cal tenir presents a l’hora d’avaluar si una APP de geografia ens pot ser últil per fer servir a l’aula.
En aquest article, el seu autor, Jose E. Córcoles Tendero, descriu 7 punts a tenir en compte quan ens plantegem l’ús didàctic d’una APP: la coherència, la rellevància, l’estructura, el progrés, l’autonomia, la profunditat i la gammificació.
Els criteris de coherència i rellevància estan més enfocats en els continguts treballats i la seva relació amb el currículum de cada ensenyament. Els criteris d’estructura i progrés relacionen el nivell educatiu dels alumnes amb la manera en què adquireixen el coneixement. El criteri de profunditat està associat amb la didàctica de la geografia. Finalment, els criteris d’autonomia i gamificació estan enfocats a la motivació i la manera d’enganxar els alumnes perquè ells mateixos aprenguin de manera autònoma.