Va ser tan interessant que no us l’heu de deixar perdre. Organitzada per la Societat Catalana de Geografia, la taula rodona responia al títol “La geografia a l’educació secundària. Currículums inspiradors de diferents països del món i el cas de Catalunya”
Va comptar amb les intervencions de Péter Bagoly-Simó, de la Universitat Humboldt de Berlín; Valerià Paül, de la Universitat de Santiago de Compostel·la i vocal de la Societat Catalana de Geografia (SCG), i Sonia Ruiz Conesa, geògrafa i directora de l’Institut Cubelles. Moderarà la taula Jordi Royo, professor de l’Institut Pau Claris de Barcelona i vocal de la SCG.
Quina geografia està aprenent l’alumnat als centres educatius? El seu ensenyament és marcat per una forta inèrcia descriptiva i memorística. El currículum actual advoca, tanmateix, per l’adquisició de les eines necessàries per a entendre el món, potenciar el sentit crític i intervenir activament en una societat en canvi. El tractament de la informació, la complexitat dels fenòmens socials en l’espai, la justícia social o l’equilibri mediambiental en són aspectes destacats. Quina és la realitat a Catalunya i quins problemes ens trobem a les aules?
En aquesta taula rodona, els ponents van aportar la seva visió sobre els currículums i la realitat de la geografia a les aules, des de països remots (com Austràlia i el Canadà) fins a zones més properes (com Galícia) per discutir, finalment, el cas català.
Trobareu el vídeo en aquest enllaç.